Трудовий кодекс України не дає конкретного визначення такому поняттю, як «індивідуальні трудові спори». Але на практиці, під ними мають на увазі будь-які конфлікти між начальником та підлеглим. Предметом суперечки може виступати що завгодно, адже причин для розбіжностей насправді вистачає. Наприклад, затримка заробітної плати, позбавлення пільг, винесення дисциплінарного штрафу, припинення компенсаційних виплат та інше. Якщо у вас виникла конфліктна ситуація з роботодавцем, незалежно від причин та передумов, можете сміливо звертатися у вищі органи та не витрачати час на нікому непотрібні переговори. Це право вам гарантує стаття 221 Трудового кодексу України. Допомогти врегулювати розбіжності може:
Варто відзначити, що на практиці в комісію по трудових спорах звертаються вкрай рідко. В основному, це викликано сумнівами щодо об'єктивності її рішень. Адже вона складається з підлеглих роботодавця, а вони навряд чи будуть іти проти інтересів начальника, намагаючись винести справедливе рішення. Але тим, хто все ж таки вирішив спробувати звернутися по допомогу з врегулювання суперечки в КТС, слід запам'ятати кілька речей. В першу чергу, у вас є всього 90 днів, щоб подати скаргу. Потім, членам комісії виділяється 10 днів на розгляд трудового спору та ухвалення рішення. Вердикт КТС підлягає обов’язковому виконанню. Важливо не забувати, що повноваження даного органа не безмежні. КТС не може вирішувати будь-які конфлікти, на відміну від судових інстанцій. У статті 232 Трудового кодексу України виділено перелік ситуацій, у яких даний орган не має впливу. Наприклад, спори щодо компенсації матеріального збитку, відновлення на посаді, оплати вимушеного прогулу та інше.
В будь-якому разі звернення до суду є більш ефективним способом врегулювання спорів. Але, безумовно, і найменш економічним. Хоча б тому, що вам прийдеться сплатити судові збори. Якщо ви не хочете марно втрачати гроші, то краще відразу заручитися підтримкою досвідченого адвоката. Кваліфікована юридична допомога не тільки полегшить процес підготовки позовної заяви та документів до засідання, але забезпечить високі шанси у виграші справи. Наша компанія «EDR» у Києві завжди готова надати своїм клієнтам комплексний пакет послуг за прийнятною ціною. У нього зазвичай входить:
Крім цього, ми надаємо й інші послуги. В цілому, все буде залежати від особливостей вашої справи та індивідуальних потреб. Для початку наші юристи повинні вивчити вашу ситуацію. Тільки після цього можна буде продумати лінію захисту та зрозуміти, як саме ми зможемо вам допомогти. Наприклад, для деяких спорів досить провести переговори в присутності адвоката. Юрист продемонструє всю вашу серйозність та здійснить певний моральний тиск на роботодавця, після чого керівництво найчастіше йде на поступки.
Звертайтеся, ми завжди знайдемо вихід з ситуації, що склалася і допоможемо вам!